(20 מפגשים בזום, ימי חמישי 09:00-11:30 , החל מה28/11/24)


"שָׁנִים רַבּוֹת אֲנִי וְהַגּוּף מַכִּירִים
רַק עַכְשָׁו אָנוּ מַכִּירִים בֶּאֱמֶת
הוּא מְגַלֶּה אֶת מָה שֶׁהִסְתִּיר כָּל הַשָּׁנִים
וַאֲנִי לְתֻמִּי מוֹצֵאת"

(עידית ברק)



אופן האכילה שלנו, דימוי הגוף, מצבי עודף משקל, הינם פועל יוצא והשתקפות של התודעה שלנו, של המחשבות, הרגשות, המסקנות, ההרגלים ודפוסי האכילה שפיתחנו והתקבעו עם הזמן. ברוב המקרים ובאופן לא מודע, האכילה משרתת אותנו כאמצעי להתמודד עם צרכים ומצבים רגשיים בחיינו, היא מהווה פיצוי, נחמה או אמצעי להסחת הדעת מהמתחולל בנו וממה שאנחנו מרגישים. במקום להסכים להרגיש, אנחנו אוכלים.
שינוי בתחום האכילה כבר מזמן איננו מצומצם למתן תפריטים ושקילה והוא אינו טמון בספירת קלוריות ובצרכים הפיסיים בלבד. בנוסף לעבודה התנהגותית, הדרכה ומתן המלצות תזונתיות, שחשיבותם רבה וכבודם במקומם מונח, שינוי באכילה מחייב תהליך עומק בהיבט הקוגניטיבי, מחשבתי, תודעתי. תהליך המזמין להקשבה עמוקה ואוטנטית, הקשבה לשפה המתקיימת בשדה האכילה, הקשבה למסקנות ותפיסות שנתקבעו עם הזמן, לתחושות הגוף, לרגשות, למחשבות וכל זה במרחב החף משיפוטיות וביקורת, רווי הקשבה, תשומת לב, קבלה וחמלה. 


על הסדנה 
 סדנת "בודהה בשדה האכילה", הינה סדנא קבוצתית בזום,  כ20 מפגשים שבועיים, בעלי אופי חוויתי, של כשעתיים וחצי כל אחד. הסדנה מזמינה לתהליך מבוסס מיינדפולנס (קשיבות) והיא משלבת תרגול מדיטציה, כתיבה, שיתוף ולימוד חוכמת הדרך הבודהיסטית, כפרקטיקה מעשית לשינוי מערכת היחסים שלנו עם האכילה, המשקל והגוף.
נכיר ונלמד את סיפור הבודהה ואת ארבע האמיתות הנאצלות אותן לימד, נחקור מקרוב את חווית ההשתוקקות והסלידה כמחוללות אי נחת, נתוודע לתנועת המחשבות, לסיפורים שהתודעה מספרת, לחווית הפער בין רצוי ומצוי המתקיימת בנו פנימה וכיצד כל אלה באים לידי ביטוי, משפיעים וקובעים את התנהלותינו בשדה האכילה. 
מטרת הסדנה, לאפשר למשתתפים בה, לבוא קרוב אל עצמם באופן ישיר, עדין וחומל, המאפשר להפחית או לשמוט איכויות מכבידות כמו אשמה, שיפוטיות וביקורתיות יתר. אלה מחבלות באפשרות להתמיד ולחולל שינוי.בו זמנית , לפתח ולטפח איכויות מיטיבות כמו חמלה, קבלה, נדיבות ואהבה, לטובת חווית פיוס ביחסים עם הגוף, דרך יצירת אכילה מודעת, קשובה, מחוברת לתחושות רעב ושובע, שקטה, מאוזנת ובריאה.
מטרת נוספת ורבת חשיבות, הינה לאפשר למשתתפים בה להיתרם מעוצמתה ומשמעותה של קבוצה. להוות מעגל של צמיחה, דרך שותפות, משענת ותמיכה זה לזו. להפיג את תחושת הבדידות המאפיינת רבים מהמתמודדים עם עודף משקל, עם דימוי גוף שלילי וערך עצמי נמוך, עם אכילה רגשית או התנהגויות אכילה משובשות ולהבין שהם אינם לבד. גם אם הסיפור של כל אחד ואחד מחברי הקבוצה שונה, עדיין, נמצא שהחוויה הרגשית, המחשבתית, המתעוררת סביב ההתמודדות, הינה בדרך כלל, דומה ומשותפת לכולם. 


למי היא מיועדת?
הסדנה מיועדת לא.נשים אשר מתמודדים עם מצבי אכילה רגשית או התנהגויות אכילה משובשות כמו בולמוסים (בינג', אכילה כפייתית) צמצום אכילה, מחשבות טורדניות סביב האכילה (רומינציה), אכילה לילית והם מבקשים את מרחב הקבוצה. 
היא מיועדת לאנשים אשר מזהים כי היחסים שלהם עם הגוף, המשקל והאכילה, רוויים בתחושות של שיפוטיות, אשמה, בושה, כשלון, אולי הסתרה, תסכול, תחושת איבוד שליטה. אלה מחוללים בהם סבל רב, פוגעים באיכות חייהם ואולי גם במערכות יחסים נוספות בחייהם. הם מתקשים להתמיד ולקיים תהליך של שינוי והם מבינים כי מעבר להיבט התזונתי, התנהגותי, מתבקש תהליך שינוי בהיבט התודעתי, המחשבתי והרגשי. 
(הסדנא איננה מתיימרת ואיננה חלופה לטיפול רגשי) 

עלות הסדנא: 3000 ש"ח 

להרשמה ולכל שאלה נוספת, 
אני לרשותכם
054-8059500

מחכה לכם,
תמר